Acordarea esalonarii la plata
In Monitorul Oficial al României nr. 1104 din data de 19 noiembrie 2020, a fost publicat Ordinul presedintelui A.N.A.F. nr. 3896/2020 prin care a fost aprobata procedura de acordare a esalonarii la plata de către organul fiscal central, in forma simplificata.
Citeste mai multe informatii aici: http://portal.antreprenorismart.snsh.ro/acordarea-esalonarii-la-plata/
Expert PR, Cristina DOBROTA
2 decembrie 2020
————————————————————
Start-UP, intre adaptabilitate si dezvoltare, in Saptamana globala a antreprenoriatului
Pentru o saptamana, milioane de tineri din intreaga lume iau parte la Global Entrepreneurship Week (Saptamana globala a antreprenoriatului).
In data de 18 noiembrie 2020, incepand cu ora 18.00, Asociatia ”Societatea Nationala Spiru Haret pentru Educatie, Stiinta si Cultura”, in calitate de Beneficiar al Proiectului, POCU/82/3/7, Cod SMIS: 104098, finantat din Fondul Social European prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020, organizeaza ONLINE, pe platforma ZOOM, eveniment de sustinere si promovare de Start-Up-uri in Regiunea Sud-Muntenia, intitulat Start-UP, intre adaptabilitate si dezvoltare.
In cadrul Campaniei de promovare a Proiectului “Antreprenori SMART – Tineri Responsabili, Ambitiosi, Motivati, de Succes” va invitam sa va inscrieti prin formularul publicat pe site-ul proiectului, respectiv la adresa http://antreprenorismart.snsh.ro/.
In Europa, antreprenoriatul este considerat un motor al inovatiei si al economiei. Cele 25 de milioane de intreprinderi mici si mijlocii (IMM-uri) din Europa reprezinta coloana vertebrala a economiei UE. Acestea ofera locuri de munca pentru aproximativ 100 de milioane de persoane, reprezinta mai mult de jumatate din PIB-ul Europei si joaca un rol esential in crearea unei valori adaugate in fiecare sector al economiei. (COMUNICARE A COMISIEI CATRE PARLAMENTUL EUROPEAN, CONSILIU, COMITETUL ECONOMIC SI SOCIAL EUROPEAN SI COMITETUL REGIUNILOR, Bruxelles, 10.3.2020, https://ec.europa.eu/transparency/regdoc/rep/1/2020/RO/COM-2020-103-F1-RO-MAIN-PART-1.PDF)
Expert PR, Cristina DOBROTA
18 noiembrie 2020
————————————————————
Portal lansat de Comisia Europeana pentru facilitarea comertului international pentru firmele mici si mijlocii
Comisia Europeana a lansat portalul gratuit Access2Markets pentru a sprijini comertul intreprinderilor mici si mijlocii dincolo de granitele Uniunii Europene.
Noul portal raspunde solicitarilor partilor interesate de a explica mai bine acordurile comerciale si de a ajuta companiile sa se asigure ca produsele lor sunt eligibile pentru reduceri de taxe. Access2Markets transforma acest set complex de reguli in informatii practice, astfel incat firmele mai mici sa poata avea acces mai usor la informatii privind conditiile comerciale pentru importul de bunuri in Uniunea Europeana si pentru exportul de bunuri, in peste 120 de piete externe.
Portalul Access2Markets poate fi accesat fie direct la: https://trade.ec.europa.eu/access-to-markets/en/content, fie accesand website-urile ANSVSA si DSVSA judetene şi a muncipiului Bucuresti.
Sursa: http://www.ansvsa.ro/comunicare/comunicate-ansvsa/
Expert PR, Cristina DOBROTA
18 noiembrie 2020
————————————————————
Noi masuri in starea de alerta- H 841/2020
In MOF 924 din 9 octombrie 2020 a fost publicata H 841 din 8 octombrie 2020 pentru modificarea si completarea anexei nr. 3 la Hotararea Guvernului nr. 782/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 15 septembrie 2020, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 . Citeste mai multe informatii aici: https://www.contzilla.ro/noi-masuri-in-starea-de-alerta-h-841-2020/
Expert PR, Cristina DOBROTA
1 noiembrie 2020
————————————————————
Comunicat
Ministerul Finantelor Publice acorda inlesniri la plata pentru obligatiile bugetare restante dupa data declararii starii de urgenta. Citeste AICI comunicatul oficial si afla care sunt conditiile pentru acordarea esalonarii contribuabilului.
Expert PR, Cristina DOBROTA
23 octombrie 2020
———————————————————
Testele Covid solicitate de angajatori pentru angajati -suportate de stat
Intr-o conferinta online sustinuta la finalul sedintei de Guvern din 08.10.2020 , ministrul finantelor publice Florin Citu a anuntat… vezi mai mult
Expert PR, Cristina DOBROTA
21 octombrie 2020
———————————————————
Procedura de acordare a sumelor pentru telemunca
Pentru OUG 1376/2020, Procedura de acordare a sumelor pentru telemunca, citeste aici http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/229893 textul integral.
Expert PR, Cristina DOBROTA
16 septembrie 2020
———————————————————
Programul National de Digitalizare a IMM-urilor, aprobat
Guvernul a aprobat vineri, 14 august, implementarea Programului National de digitalizare a microintreprinderilor, intreprinderilor mici si mijlocii, finantat in cadrul Programului Operational Competitivitate, gestionat de Ministerul Fondurilor Europene.
Afla de aici http://www.adrcentru.ro/proiecte-regionale/programului-national-de-digitalizare-imm-aprobat/ care sunt tipurile de activitati eligibile si beneficiari eligibili pentru Programul National de Digitalizare a IMM-urilor.
Expert PR, Cristina DOBROTA
14 septembrie 2020
———————————————————
OUG 152/31.08.2020 pentru extinderea platilor care pot fi efectuate prin Sistemul national electronic de plata online
In MOF nr. 802 din 1 septembrie 2020 a fost publicata ORDONANTA DE URGENTA nr. 152 din 31 august 2020 pentru modificarea si completarea… vezi mai mult
Expert PR, Cristina DOBROTA
8 septembrie 2020
———————————————————
Masuri pentru restaurante si cafenele in interiorul cladirilor
Comitetul National pentru Situatii de Urgenta a adoptat joi, 27 august 2020, Hotararea numarul 43, care prevede redeschiderea restaurantelor in anumite conditii… vezi mai mult
Expert PR, Cristina DOBROTA
1 septembrie 2020
———————————————————
Modificari in privinta obligatiilor de plata catre bugetul general consolidat -ghiseul virtual de plati
In MOF 767 din 21.08.2020 s-a publicat Hotararea nr. 692 din 19 august 2020 pentru modificarea… vezi mai mult
Expert PR, Cristina DOBROTA
1 septembrie 2020
———————————————————
Starea de alerta prelungita: Masuri care raman in vigoare
Incepand cu 16 august 2020 se prelungeste starea de alerta pentru inca 30 de zile, conform Hotararii nr. 668 din 14 august 2020.
Masurile care raman in vigoare sunt:
· purtarea mastii de protectie… vezi mai mult
Expert PR, Cristina DOBROTA
19 august 2020
———————————————————
Oficial! Raportarile contabile semestriale – aprobate prin O 2.206/2020
In MOF nr. 675/30.07.2020 a fost publicat O 2.206/2020 cu privire la raportarile contabile semestriale la 30.06.2020.
Termen depunere AMINAT: 30 septembrie 2020
Obligatia depunerii: cifra de afaceri in 2019 mai mare de 220.000 lei.
Cine are obligatia depunerii bilantului semestrial ?
- entitatile care aplica OMFP 1.802/2014 care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri mai mare de 220.000 lei.
- persoanele care aplica OMFP 2.844/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, si care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri mai mare de 220.000 lei.
Acestea se aplică inclusiv operatorilor economici al caror exercitiu financiar este diferit de anul calendaristic.
Pentru intocmirea raportarilor contabile la 30 iunie 2020, incadrarea in plafon se efectueaza pe baza indicatorilor determinati din situatiile financiare anuale ale exercitiului financiar precedent, respectiv a balantei de verificare incheiate la finele exercitiului financiar precedent.
Expert PR, Cristina DOBROTA
7 august 2020
———————————————————
Ce trebuie sa contina arhiva zip la bilantul pe 2019
In arhiva zip care se ataseaza la formatul pdf al bilantului societatilor comerciale pe 2019 se cuprinde:
- raportul administratorilor
- declaratia scrisa a persoanelor prevazute la art. 10 alin. (1) din Legea contabilitatii prin care isi asuma raspunderea privind intocmirea situatiilor financiare anuale
- decizia asociatului unic/ hotatarea AGA privind aprobarea situatiilor financiare anuale si repartizarea profitului sau de acoperire a pierderii.
- prima pagină din situațiile financiare anuale listată cu ajutorul programului de asistență elaborat de Ministerul Finanțelor Publice, semnată, potrivit legii – prevedere noua in 2020- conform O 3781/2019.
- informatiile de prezentat de catre microentitati sau notele explicative dupa caz.
- situaţia modificărilor capitalului propriu şi situaţia fluxurilor de numerar, după caz
- raportul de audit sau raportul comisiei de cenzori, după caz.
Expert PR, Cristina DOBROTA
5 august 2020
———————————————————
Raportarile contabile semestriale – obligatorii pentru firmele cu CA peste 220.000 lei se vor depune pana la 30 septembrie 2020
Ministerul de Finante a publicat proiectul de ordin pentru aprobarea sistemului de raportare contabila la 30.06.2020.
Cine are obligatia depunerii bilantului semestrial?
- entitatile care aplica OMFP 1.802/2014 care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri mai mare de 220.000 lei.
- persoanele care aplica OMFP 2.844/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, si care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri mai mare de 220.000 lei.
Acestea se aplica inclusiv operatorilor economici al caror exercitiu financiar este diferit de anul calendaristic.
Raportarile contabile la 30 iunie 2020 se depun la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice pana cel mai tarziu la data de 30 septembrie 2020.
Nedepunerea raportarilor contabile la 30 iunie 2020 in conditiile prevazute de ordin se sanctioneaza conform prevederilor art. 42 din legea contabilitatii.
Sursa: https://www.contzilla.ro/raportarile-contabile-semestriale-obligatorii-pentru-firmele-cu-ca-peste-220-000-lei-se-vor-depune-pana-la-30-septembrie-2020/
Expert PR, Cristina DOBROTA
27 iulie 2020
———————————————————
Fisa de platitor simplificata, disponibila in SPV incepand cu 1 iulie 2020
Incepnd cu data de 1 iulie 2020 a fost implementat, pentru contribuabilii persoane juridice si persoane fizice identificate prin CUI/CIF, posibilitatea de a solicita, prin intermediul platformei Spatiul Privat Virtual (S.P.V.), fisa pe platitor simplificata.
Simplificarea fisei pe platitor a avut drept scop istorizarea (separarea) datelor care nu mai prezinta interes, in sensul ca nu vor mai fi vizualizate informatii cu privire la creantele fiscale care au fost stinse, se arata intr-un comunicat al DGRFP Galati, din 15.07.2020.
De asemenea, in cazul contribuabililor care nu inregistreaza obligatii fiscale restante sau sume platite in plus, ori acestea sunt inregistrate doar pe parcursul anului curent, fisa pe platitor simplificata va cuprinde informatii de la data de 1 ianuarie a anului in care este pusa la dispozitie fisa.
Raportarile contabile la 30 iunie 2020 se depun la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice pana cel mai tarziu la data de 30 septembrie 2020.
Nedepunerea raportarilor contabile la 30 iunie 2020 in conditiile prevazute de ordin se sanctioneaza conform prevederilor art. 42 din legea contabilitatii.
Sursa: https://www.contzilla.ro/raportarile-contabile-semestriale-obligatorii-pentru-firmele-cu-ca-peste-220-000-lei-se-vor-depune-pana-la-30-septembrie-2020/
Expert PR, Cristina DOBROTA
27 iulie 2020
———————————————————
Bonficatii privind calculul impozitului pe micro incepand cu starea de urgenta
Incepand cu decretarea starii de urgenta, au fost publicate doua modificari importante in ce priveste impozitul pe veniturile microintreprinderilor.
Acordarea unor bonificatii:
Contribuabilii platitori de impozit pe venitul microintreprinderilor, care achita impozitul datorat trimestrial pana la termenele scadente, 25 iulie 2020 inclusiv, pentru trimestrul II al anului 2020, respectiv 25 octombrie 2020 inclusiv, pentru trimestrul III al anului 2020, beneficiaza de o bonificatie de 10% calculata asupra impozitului datorat trimestrial.
Expert PR, Cristina DOBROTA
24 iulie 2020
———————————————————
Microintreprinderile care efectueaza plata impozitului pe venit beneficiaza de o bonificatie de 10%
Microintreprinderile care efectueaza plata impozitului pe venit pe trimestrul II al anului 2020, pana la 25 iulie 2020, beneficiaza de o bonificatie de 10%.
Baza legala : OUG 99/2020 privind unele masuri fiscale, modificarea unor acte normative si prorogarea unor termene.
„Contribuabilii platitori de impozit pe profit, indiferent de sistemul de declarare si plata prevazut la art. 41 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si contribuabilii platitori de impozit pe venitul microintreprinderilor, care achita impozitul datorat trimestrial/plata anticipata trimestriala pana la termenele scadente, 25 iulie 2020 inclusiv, pentru trimestrul II, respectiv 25 octombrie 2020 inclusiv, pentru trimestrul III, beneficiaza de o bonificatie de 10% calculata asupra impozitului datorat trimestrial/platii anticipate trimestriale.”
Sursa: https://www.contzilla.ro/atentie-la-calculul-impozitului-micro-pe-trimestrul-2-bonificatie-10-pentru-plata-pana-la-25-07-2020/
Expert PR, Cristina DOBROTA
15 iulie 2020
———————————————————
Modificari legislative de interes
Mai multe modificari asteptate de mediul economic au fost publicate in Monitorul Oficial si intra in vigoare in data de 05 iulie 2020.
Prin Legea nr. 102/2020 se abroga art. 14 din Legea nr. 31/1990 privind societatile, cu modificari ulterioare ce stabileau ca o persoana fizica sau o persoana juridica nu poate fi asociat unic decat doar intr-o singura societate cu raspundere limitata. citeste mai mult
Expert PR, Cristina DOBROTA
13 iulie 2020
———————————————————
ONRC nu mai solicita 3 documente incepand cu 06 iulie 2020
Comunicat ONRC, 03.07.2020
Începând cu data de 06 iulie 2020, ca urmare a intrării în vigoare a Legii nr. 102/02.07.2020 pentru modificarea citeste mai mult
Expert PR, Cristina DOBROTA
7 iulie 2020
———————————————————
Care sunt domeniile in care continua restrictiile si dupa 1 iulie 2020?
Lista activitatilor pentru care se aplica in continuare restrictii in cursul lunii iulie (pana la prevederi ulterioare) este cuprinsa in Ordinele 1106/1107/1108 din 01.07.2020 citeste mai mult
Expert PR, Cristina DOBROTA
7 iulie 2020
———————————————————
Oficial! S-a prelungit pana la 25.10.2020 termenul pana la care nu se calculeaza penalitati – OUG 99/2020
In MOF 551 din 25.06.2020 a fost publicata OUG 99/2020 privind unele masuri fiscale, modificarea unor acte normative si prorogarea unor termene:
- platitorii de impozit specific nu datoreaza impozit specific pentru o perioada de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a acestei ordonante;
- declararea si plata impozitului specific aferent semestrului 1 al anului 2020 se efectueaza pana la data de 25 octombrie 2020 inclusiv sunt scutite de TVA cu drept de deducere livrarile de masti si ventilatoare medicale pana la data de 1 octombrie 2020;
- se aplica o bonificatie de 10% pentru plata impozitului pe profit si micro pana la scadentele obisnuite – 25 iulie si 25 octombrie, aferente trimestrului 2 si 3;
- se proroga pana la 25 octombrie 2020 termenul pentru care nu se calculeaza si nu se datoreaza dobanzi si penalitati de intarziere, conform Codului de procedura fiscala, pentru obligatiile fiscale care au devenit scadente dupa data de 21 martie 2020.
Aceasta masura initial urma sa se finalizeze in termen de 30 de zile de la incetarea starii de urgenta, apoi a fost prelungita pana la 25 iunie 2020.
Citeste si: http://portal.antreprenorismart.snsh.ro/atentie-25-iunie-limita-pentru-dobanzi-penalitati-de-intarziere-executare-silita/
Expert PR, Cristina DOBROTA
29 iunie 2020
———————————————————
Carta Diversitatii din Romania
Publicatia exploreaza conceptul de management al diversitatii la locul de munca, cu un accent deosebit pe companiile romanesti.
Carta Diversitatii din Romania urmeaza modelele de succes existente in alte state europene si are la baza un set de principii generale, asumate voluntar de catre semnatar cu scopul de a promova diversitatea, non-discriminarea, incluziunea si egalitatea de sanse la locul de munca. (…)
Obiectivul sau principal a fost sa dezvolte o viziune mai structurata si conceptualizata a initiativelor diversitatii in mediul de lucru romanesc si sa examineze de ce liderii de afaceri percep managementul diversitatii ca fiind un contribuitor important la avantajul lor competitiv in mediul economic si social
de astazi. (…)
Documentul poate fi asumat in egala masura de companii, IMM-uri, organizatii non-
guvernamentale, institutii publice, asociatii patronale, asociatii de business, institutii academice etc.
Sursa: https://www.cartadiversitatii.ro/
Expert PR, Cristina DOBROTA
18 iunie 2020
———————————————————
In Montorul Oficial nr.481 din 05.06.2020 a aparut Ordinul 457 prin care se aproba modelul documentelor prevazute de art.II din OUG 92/2020 privind recuperarea procentului de 41,5% de la AJOFM.
Sursa: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/226603
Expert PR, Cristina DOBROTA
18 iunie 2020
———————————————————
Plata prin SPV a obligatiilor fiscale
O nouă facilitate a serviciului Spatiul Privat Virtual: Plata obligațiilor fiscale către ANAF, prin SPV.
Începând cu 11 iunie 2020, utilizatorii SPV pot să efectueze plata cu cardul a impozitelor, taxelor și contribuțiilor colectate de ANAF.
Instructiunile de efectuare a platii se gasesc aici:
https://static.anaf.ro/static/10/SPV/Instructiuni_plata_prin_SPV.pdf
Expert PR, Cristina DOBROTA
17 iunie 2020
———————————————————
Atentie angajatori! Masurile de sprijin incepand cu 1 iunie 2020 au fost publicate. OUG 92/2020
In MOF din 29.05.2020 a fost publicata Ordonanța de urgență nr. 92/2020 pentru instituirea unor măsuri active de sprijin destinate angajaților și angajatorilor în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum și pentru modificarea unor acte normative.
Pentru mai multe detalii si sursa, accesati link-ul: https://www.contzilla.ro/atentie-angajatori-masurile-de-sprijin-incepand-cu-1-iunie-2020-au-fost-publicate-oug-92-2020/
Expert PR, Cristina DOBROTA
2 iunie 2020
———————————————————
S-a publicat – Prelungire somaj tehnic – OUG 70/2020
In MOF 394/14.05.2020 a fost publicata OUG nr. 70 privind reglementarea unor măsuri, începând cu data de 15 mai 2020, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educației naționale nr. 1/2011, precum și a altor acte normative.
Cele mai asteptate sunt masurile legate de prelungirea unor măsuri de protecție socială în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2.
1. Acordarea indemnizațiilor de somaj tehnic prevăzute de art. XI și art. XV din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2020 se prelungește și pentru perioada cuprinsă între încetarea stării de urgență și 31 mai 2020, cu posibilitatea continuării după aceasta dată doar în domeniile în care se vor menține restricțiile.
Asadar, se prelungesc :
– indemnizatiile de somaj tehnic;
– indemnizatiile pentru PFA, II si IF pana la 31 mai 2020.
2. Indemnizațiile acordate potrivit alin. (1) nu sunt supuse executării silite prin poprire pe durata acordării lor, indiferent de bugetul din care se suportă.
3. Prevederile art. III-VII și X din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2020, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. X și XIII din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 32/2020, privind utilizarea poștei electronice ca unul din mijloacele de comunicare pentru solicitarea și acordarea drepturilor de asistență socială, de asigurări sociale de stat și de șomaj, se aplică, în continuare și după încetarea stării de urgență, pentru o perioadă de 30 de zile.
Expert PR, Cristina DOBROTA
27 mai 2020
———————————————————
Catalogul surselor de finantare nerambursabila, Sud Muntenia
In luna aprilie, Agentia pentru Dezvoltare Regionala Sud Muntenia a publicat Catalogul surselor de finantare nerambursabila.
Potentialii beneficiari de fonduri nerambursabile din regiunea Sud Muntenia care doresc sa realizeze diferite investitii pot parcurge publicatia care cuprinde oportunitatile de finantare din programele operationale si schemele de grant, INTERREG VA si URBACT III.
Mai multe detalii aici: http://portal.antreprenorismart.snsh.ro/catalogul-surselor-de-finantare-nerambursabila-sud-muntenia/
Expert PR, Cristina DOBROTA
26 mai 2020
———————————————————
SmartEEs2, proiect european de finantare activ
SmartEEs2 este un proiect de accelerare dedicat sa ajute companiile inovatoare sa isi digitalizeze afacerile datorita testarii, experimentarii si suportului de fabricatie de electronice flexibile si purtabile.
Mai multe detalii aici: http://portal.antreprenorismart.snsh.ro/smartees2-proiect-european-de-finantare-activ/
Expert PR, Cristina DOBROTA
25 mai 2020
———————————————————
Programul IMM Invest Romania
Programul IMM INVEST ROMANIA ofera IMM-urilor afectate semnificativ de criza COVID-19 posibilitatea sa isi asigure lichiditatile pentru derularea activitatii curente sau pentru investitii. Mai multe detalii aici: http://portal.antreprenorismart.snsh.ro/programul-imm-invest-romania/
Expert PR, Cristina DOBROTA
24 mai 2020
———————————————————
Eveniment de sustinere si Promovare START-UP-uri in Regiunea Sud-Muntenia
In luna noiembrie va fi organizat, in Judetul Calarasi, al doilea Eveniment de Sustinere si Promovare START-UP-uri din Regiunea Sud-Muntenia. Scopul acestui eveniment este sa sustina si sa promoveze pe piata locala si nationala firmele infiintate prin proiect si produsele/serviciile acestora, prim mecanisme inovatoare si incurajarea crearii de parteneriate.
Expert PR, Loredana MEGA
4 noiembrie 2019
———————————————————
MFE a creat o aplicatie pentru identitatea vizuala a start-up-urilor infiintate prin POCU
Ministerul Fondurilor Europene pune la dispozitia beneficiarilor schemelor de minimis o aplicatie denumita „Generator publicitate START-UP” prin care start-up-urile finantate prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020 (liniile de finantare România Start Up Plus, Diaspora Start Up, Solidar si apelurile 4.1/4.2) isi pot crea afisele de publicitate in format A3 si le pot imprima in vederea afisarii acestora intr-un loc vizibil.
Aplicatia nu necesita descarcare, afisul putând fi creat online, urmând pasii.
Administratorii schemelor de grant au primit zilele acestea de la reprezentantii Organismelor Intermediare un mesaj conform caruia beneficiarii de ajutor de minimis trebuie sa expuna un astfel de afis A3 la intrarea in firma sau in orice alt loc vizibil (in functie de tipul firmei). Echipa fonduri-structurale.ro a testat aplicatia si a constatat ca rezolutia la care se genereaza afisul este foarte mica, motiv pentru care printarea in format A3 va avea ca rezultat un afis foarte neclar. Am transmis observatiile noastre catre autoritati, alaturi de propunerile noastre privind asigurarea vizibilitatii sprijinului acordat prin POCU la nivelul afacerilor nou create.
Expert PR, Loredana MEGA
25 octombrie 2019
———————————————————
Autoritatea de Management pentru Programul Operational Capital Uman a transmis o NOTA (NOTA DGPECU nr. 82980 din 22.10.2019_transa II), privind modalitatea de verificare a respectarii conditiilor pentru acordarea transei II de subventie pentru startup-urile infiintate prin POCU.
Potrivit documentului, Organismele Intermediare/AM POCU vor verifica in baza documentelor financiar-contabile dovada atingerii plafonului de venituri in cuantumul stabilit prin Ghidul Solicitantului – Conditii Specifice, conform obiectului/obiectelor de activitate stabilite in planul de afaceri (nu se aplica proiectelor finantate in cadrul obiectivelor 4.1/4.2).
Documentele justificative pentru cererea de plata/de rambursare pe care OIR/AM le verifica pentru indeplinirea plafonului (veniturile incasate pe obiectul/obiectele de activitate (Cod CAEN) din planurile de afaceri aprobate) sunt:
- Balanta de verificare
- Declaratia cu privire la indeplinirea conditiilor pentru acordarea transei II de subventie (conform modelului anexat la nota transmisa ieri). Administratorii de grant trebuie sa isi asume pe proprie raspundere ca IMMurile pentru care se solicita transa a II a de subventie au atins plafonul de venituri.
In situatia in care IMMul a incasat venituri si in cadrul altor activitati (coduri CAEN) care nu se regasesc in planul de afaceri aprobat la finantare, va trebui prezentata o balanta de verificare analitica in care vor fi detaliate distinct veniturile incasate pentru activitatea/activitatile (cod/coduri CAEN) aprobate in planul de afaceri finantat.
Documentul mai precizeaza ca pentru cererile de plata deja depuse, balanta de verificare (sintetica sau analitica, dupa caz) precum si declaratia cu privire la indeplinirea conditiilor pentru acordarea transei II de subventie vor fi depuse la cererea de rambursare aferenta cererii de plata. In cazul in care balanta de verificare (sintetica sau analitica, dupa caz) nu poate fi depusa la cererea de rambursare, va fi depusa ulterior la OIR, dar nu mai tarziu de 30.11.2019.
Expert PR, Loredana MEGA
24 octombrie 2019
———————————————————
Ministerul Fondurilor Europene a publicat Ordinul de aprobare nr. 1848/16.10.2019 a corrigendum-ului la „Orientari privind accesarea finantarilor in cadrul Programului Operational Capital Uman 2014-2020, aferent apelurilor de proiecte lansate in cadrul Programului Operational Capital Uman 2014-2020”.
Corrigendum-ul vizeaza urmatoarele aspecte:
- Punerea in aplicare a prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul General privind Protectia Datelor), prevederi transpuse in legislatia nationala prin Legea nr. 190/ 2018;
- Specificarea sferei de aplicabilitate a prevederilor subcapitolelor 4.3.8 si 4.3.9 ale Capitolului 4 – Eligibilitatea cheltuielilor;
- Introducerea unor precizari legate de contractare in cazul beneficiarilor cu proiecte multiple;
- Simplificarea Formularului 3 – Declaratie cu privire la evitarea dublei finantari, si actualizarea Formularului 4 – Declaratie privind eligibilitatea TVA aferente cheltuielilor ce vor fi efectuate in cadrul proiectului propus spre finantare din instrumente structurale, in cadrul Documentului Unic pentru verificarea Conformitatii Administrative si a Eligibilitatii (DUCAE) pentru Solicitant/Lider, respectiv pentru Partener.
Expert PR, Loredana MEGA
23 octombrie 2019
———————————————————
Ministerul Fondurilor Europene a publicat Ordinul ministrului fondurilor europene nr. 1627/2019 privind modificarea si completarea Schemei de ajutor de minimis „România Start-Up Plus”, aferenta Programului Operational Capital Uman 2014-2020, Axa Prioritara 3 „Locuri de munca pentru toti”, Obiectivul specific 3.7. Cresterea ocuparii prin sustinerea intreprinderilor cu profil non-agricol din zona urbana, aprobata prin Ordinul ministrului fondurilor europene nr. 1838/2016.
Expert PR, Loredana MEGA
27 septembrie 2019
———————————————————
Autoritatea de Management pentru Programul Operational Capital Uman, din cadrul Ministerului Fondurilor Europene, publica Ordinul nr.1629 din 12.09.2019, privind aprobarea Normelor Metodologice pentru aplicarea de catre Ministerul Fondurilor Europene a prevederilor art.25 alin.(4) din OUG nr.77/2014 privind procedurile nationale in domeniul ajutorului de stat, precum si pentru modificarea si completarea Legii concurentei nr.21/1996, pentru proiectele finantate in cadrul schemelor de ajutor de minimis din fonduri structurale europene in cadrul POCU, aferenta POCU 2014-2020.
Expert PR, Loredana MEGA
27 septembrie 2019
———————————————————
Ministerul Fondurilor Europene a publicat Ordinul ministrului fondurilor europene nr.1340/2019 privind modificarea “Orientarilor privind accesarea finantarilor in cadrul Programului Operational Capital Uman 2014-2020”.
Prin acest Ordin, Anexa 2 – Declaratie de angajament, Anexa 3- Declaratie de eligibilitate, Anexa 4- Declaratie evitarea dublei finantari si Anexa 5- Declaratie privind eligibilitatea TVA la „Orientarile privind accesarea finantarilor in cadrul Programului Operational Capital Uman 2014-2020” se modifica si se inlocuiesc cu:
- Anexa nr. 2 – Document Unic pentru verificarea Conformitatii Administrative si a Eligibilitatii (DUCAE) pentru Solicitant/Lider
- Anexa nr. 3 – Document Unic pentru verificarea Conformitatii Administrative si a Eligibilitatii (DUCAE) pentru Partener
Expert PR, Loredana MEGA
8 august 2019
———————————————————
Autoritatea de Management pentru Programul Operational Capital Uman 2014-2020 a publicat varianta actualizata a Schemei de Ajutor de minimis România Start-Up Plus- 1.07.2019.
Descarca documentul
5 iulie 2019
———————————————————
Primele Contracte de Subventie au fost semnate
Incepand cu mijlocul lunii martie, in cadrul Proiectului “Antreprenori SMART- Tineri Responsabili, Ambitiosi, Motivati, de Succes”, s-au semnat primele Contracte de Subventie pentru acordarea primei transe de finantare. Dupa etapa de consultanta/ mentorat, etapa in care castigatorii Competitiei Planurilor de Afaceri si-au imbunatatit competentele antreprenoriale,urmeaza etapa in care toti castigatorii Competitiei Planurilor de Afaceri trebuie sa-si infiinteze firmele. Aceasta etapa se finalizeaza la sfarsitul lunii iunie 2019.
Le dorim succes Antreprenorilor SMART, in aceasta noua etapa!
Expert PR, Loredana MEGA
18 martie 2019
———————————————————
Organizare eveniment de sustinere a antreprenorilor
In luna aprilie va fi organizat, in Judetul Arges, primul eveniment de sustinere si promovare intreprinderi. Scopul acestui eveniment este sa sustina si sa promoveze pe piata locala si nationala firmele infiintate prin proiect si produsele/serviciile acestora, prin mecanisme inovatoare si incurajarea crearii de parteneriate.
Expert PR, Loredana MEGA
15 martie 2019
———————————————————
Certificatele de absolvire pentru Cursul de Competente antreprenoriale – Grupa 1, Campulung
Descarca documentul
23 Octombrie 2018
———————————————————
Certificatele de absolvire pentru Cursul de Competente antreprenoriale – Grupa 2, Pitesti
23 Octombrie 2018
Descarca documentul
———————————————————
Certificatele de absolvire pentru Cursul de Competente antreprenoriale – Grupa 3, Targoviste
24 Octombrie 2018
Descarca documentul
———————————————————
Certificatele de absolvire pentru Cursul de Competente antreprenoriale – Grupa 4, Calarasi
23 Octombrie 2018
Descarca documentul
———————————————————
Certificatele de absolvire pentru Cursul de Competente antreprenoriale – Grupa 5, Ploiesti
23 Octombrie 2018
Descarca documentul
———————————————————
Certificatele de absolvire pentru Cursul de Competente antreprenoriale – Grupa 7, Campulung
23 Octombrie 2018
Descarca documentul
———————————————————
Certificatele de absolvire pentru Cursul de Competente antreprenoriale – Grupa 8, Teleorman
23 Octombrie 2018
Descarca documentul
———————————————————
Certificatele de absolvire pentru Cursul de Competente antreprenoriale – Grupa 9, Ploiesti
23 Octombrie 2018
Descarca documentul
———————————————————
Certificatele de absolvire pentru Cursul de Competente antreprenoriale – Grupa 11, Campulung
23 Octombrie 2018
Descarca documentul
———————————————————
Certificatele de absolvire pentru Cursul de Competente antreprenoriale – Grupa 12, Campulung
23 Octombrie 2018
Descarca documentul
———————————————————
Certificatele de absolvire pentru Cursul de Competente antreprenoriale – Grupa 14, Calarasi
23 Octombrie 2018
Descarca documentul
———————————————————
Implementare proiect in judetul Teleorman
16 februarie 2018
[read more=”Citeste mai mult” less=”Inchide”]
In data de 16.02.2018 a avut loc o deplasare in judetele Calarasi si Ialomita la care au participat doamna Anca Cristescu, expert Grup Tinta si domnul Catalin Marius Radu, expert PR. Membrii echipei de implementare s-au deplasat in municipiul Oltenita, municipiul Calarasi si municipiul Slobozia in vederea implementarii subactivitatilor:SA 2.1 Recrutare, selectie si monitorizare Grup Tinta
SA 2.2. Campanie de informare a publicului cu privire la programul de formare antreprenoriala si metodologia de selectie a Grupului Tinta
[/read]
Implementare proiect in judetul Arges
15 februarie 2018
[read more=”Citeste mai mult” less=”Inchide”]
In data de 15.02.2018 a avut loc o deplasare in judetul Arges la care au participat domnul Marin Cruceru, manager proiect, doamna Mihaela Alexandrescu, asistent Manager 1, doamna Andreea Stancu, asistent manager 2, doamna Laura Marin, secretar administrativ, domnul Catalin Radu, expert PR, doamna Ana Butnaru, coordonator activitate formare si domnul Cristian Vurdea, expert Grup Tinta. Membrii echipei de management si ai echipei implementare s-au deplasat in municipiul Campulung Muscel cu ocazia Evenimentului de informare a publicului cu privire la progamul de formare antreprenoriala si metodologia de selectie a grupului tinta in vederea implementarii:A1 Management de proiect
SA 2.1 Recrutare, selectie si monitorizare Grup Tinta
SA 2.2. Campanie de informare a publicului cu privire la programul de formare antreprenoriala si metodologia de selectie a Grupului Tinta
SA 3.1 Furnizare curs Competente Antreprenoriale
[/read]
Implementare proiect in judetul Prahova
14 februarie 2018
[read more=”Citeste mai mult” less=”Inchide”]
In data de 14.02.2018 a avut loc o deplasare in judetele Calarasi si Ialomita la care au participat doamna Anca Cristescu, expert Grup Tinta si doamna Laura Marin, secretar administrativ. Membrii echipei proiectului Antreprenori SMART s-au deplasat in municipiul Oltenita, municipiul Calarasi si municipiul Slobozia in vederea implementarii:
A 1 Managementul proiectului
SA 2.1 Recrutare, selectie si monitorizare Grup Tinta
[/read]
Implementare proiect in judetul Calarasi si Ialomita
13 februarie 2018
[read more=”Citeste mai mult” less=”Inchide”]
In data de 13.02.2018 a avut loc o deplasare in judetele Calarasi si Ialomita la care au participat doamna Anca Cristescu, expert Grup Tinta si doamna Ana Butnaru, coordonator activitate formare. Membrii echipei de implementare s-au deplasat in municipiul Oltenita, municipiul Calarasi si municipiul Slobozia in vederea implementarii subactivitatilor:SA 2.1 Recrutare, selectie si monitorizare Grup Tinta
SA 3.1 Furnizare curs Competente Antreprenoriale
[/read]
Implementare proiect in judetul Giurgiu
12 februarie 2018
[read more=”Citeste mai mult” less=”Inchide”]
In data de 12.02.2018 a avut loc o deplasare in judetul Giurgiu la care au participat domnul Marin Cruceru, manager proiect, doamna Ana Butnaru, coordonator activitate formare si domnul Vurdea Cristian, expert Grup Tinta. Membrii echipei de management și echipei de implementare s-au deplasat in orasul Gaesti, comuna Dragodana si municipiul Targoviste in vederea implementarii subactivitatilor:
SA 1.4 Informare si publicitate generala privind proiectul
SA 2.1 Recrutare, selectie si monitorizare Grup Tinta
SA 2.2. Campanie de informare a publicului cu privire la programul de formare antreprenoriala si metodologia de selectie a Grupului Tinta
SA 3.1 Furnizare curs Competente Antreprenoriale
[/read]Implementare proiect în judetul Dambovita
8 februarie 2018
[read more=”Citeste mai mult” less=”Inchide”]
In data de 08.02.2018 a avut loc o deplasare in judetul Dambovita la care au participat domnul Marin Cruceru, manager proiect, doamna Anca Cristescu, expert Grup Tinta si domnul Catalin Marius Radu, expert PR. Membrii echipei de management si echipei de implementare s-au deplasat in orasul Gaesti, comuna Dragodana si municipiul Targoviste in vederea implementarii subactivitatilor:
SA 1.4 Informare si publicitate generala privind proiectul
SA 2.1 Recrutare, selectie si monitorizare Grup Tinta
SA 2.2. Campanie de informare a publicului cu privire la programul de formare antreprenoriala si metodologia de selectie a Grupului Tinta
[/read]Implementare proiect in judetul Giurgiu
6 februarie 2018
[read more=”Citeste mai mult” less=”Inchide”]
In data de 06.02.2018 a avut loc o deplasare in judetul Giurgiu la care au participat domnul Marin Cruceru, manager proiect, Cătălin Marius Radu, expert PR si domnul Cristian Vurdea, expert grup țintă. Membrii echipei de management și ai echipei de implementare s-au deplasat în comuna Bolintin Deal, orașul Mihăilești și municipiul Giurgiu in vederea implementarii :
A 1 Management de proiect
SA 2.1 Recrutare, selectie si monitorizare Grup Tinta
SA 2.2. Campanie de informare a publicului cu privire la programul de formare antreprenoriala si metodologia de selectie a Grupului Tinta
[/read]Implementare proiect în judetul Calarasi si judetul Ialomita
2 februarie 2018
[read more=”Citeste mai mult” less=”Inchide”]
In data de 02.02.2018 a avut loc o deplasare in judetul Călărași si judetul Ialomita la care au participat doamna Anca Cristescu, expert Grup Tinta si domnul Catalin Marius Radu, Expert PR. Membrii echipei de implementare s-au deplasat in municipiul Calarasi si municipiul Slobozia in vederea implementarii subactivitatilor:
SA 2.1 Recrutare, selectie si monitorizare Grup Tinta
SA 2.2. Campanie de informare a publicului cu privire la programul de formare antreprenoriala si metodologia de selectie a Grupului Tinta
[/read]Implementare Proiect in judetul PRAHOVA 31 ianuarie 2018
[read more=”Citeste mai mult” less=”Inchide”]In data de 31.01.2018 a avut loc o deplasare in judetul PRAHOVA la care au participat domnul Catalin Marius Radu,
expert PR, doamna Ana Butnaru, coordonator activitate formare si doamna Anca Cristescu.expert grup tinta.
Membrii echipei de implementare s-au deplasat in judetul Prahova, municipiul Ploiesti in cadrul subactivitatilor:
SA 1.4 Informare si publicitate generala privind proiectul
SA 2.1 Recrutare, selectie si monitorizare Grup Tinta
SA 2.2, Campanie de informare a publicului cu privire la programul de formare antreprenoriala si metodologia de
selectie a Grupului Tinta
SA 3.1 Furnizare curs Competente Antreprenoriale
Detalii la rubrica EVENIMENTE.
[/read]Implementare proiect in judetul IALOMIȚA
25 ianuarie 2018
[read more=”Citeste mai mult” less=”Inchide”]
In data de 25.01.2018 a avut loc o deplasare in judetul IALOMIȚA la care au participat domnul Marin Cruceru, manager proiect, doamna Laura-Alexandra Marin, secretar administrativ, doamna Anca Cristescu, expert grup țintă 2, Catalin Marius Radu, expert PR si doamna Ana Butnaru, coordonator activitate formare.
Membrii echipei de management si a echipei de implementare s-au deplasat in judetul Ialomita, municipiul Slobozia si municipiul Urziceni in cadrul subactivitatilor:
SA 1.4 Informare si publicitate generala privind proiectul
SA 2.1 Recrutare, selectie si monitorizare Grup Tinta
SA 2.2, Campanie de informare a publicului cu privire la programul de formare antreprenoriala si metodologia de selectie a Grupului Tinta
SA 3.1 Furnizare curs Competente Antreprenoriale
Detalii la rubrica EVENIMENTE.[/read]
Implementare proiect in judetul ARGES
18 ianuarie 2018
[read more=”Citeste mai mult” less=”Inchide”]
In data de 18 ianuarie 2018 a avut loc o deplasare in judetul ARGES, la care au participat: doamna Cristina Spatariu, imputernicit al Reprezentantului Legal, domnul Marin Cruceru, manager proiect, doamna Mihaela Alexandrescu si doamna Andreea-Diana Stancu, asistent manager precum si domnul Cătălin Marius Radu, expert PR.
Au fost derulate activitati in municipiul Pitesti si in orasul Campulung Muscel.
La sediul de implementare din Str. Traian, nr. 223, Campulung Muscel, a avut loc sedinta privind pregatirea implementarii proiectului “Antreprenori SMART – Tineri Responsabili, Ambitiosi, Motivati, de Succes”, 104098/POCU/82/3/7, privind urmatoarele subactivitati:
SA1.4 Informare si publicitate generala privind proiectul
SA2.1 Recrutare, selectie si monitorizare Grup Tinta
SA2.2 Campanie de informare a publicului cu privire la programul de formare antreprenoriala si metodologia de selectie a Grupului Tinta
SA3.1 Furnizare curs Competente Antreprenoriale.
Detalii la rubrica EVENIMENTE.
[/read]
Implementare SA2.1. Recrutare, selectie, monitorizare Grup Tinta
16 ianuarie 2018
[read more=”Citeste mai mult” less=”Inchide”]
In data de 16.01.2018, ora 14,00, la sediul de implementare al proiectului din str. Ion Ghica, nr. 13, etaj 2, camera 210, sector 3, Bucuresti a avut loc sedinta privind pregatirea implementarii Subactivitatii 2.1. Recrutare, selectie si monitorizare grup tinta in cadrul proiectului Antreprenori SMART – Tineri Responsabili, Ambitiosi, Motivati, de Succes, 104098/POCU/82/3/7.
[/read]
Implementare A3. Formare Antreprenoriala
15 ianuarie 2018
[read more=”Citeste mai mult” less=”Inchide”]
In data de 15.01.2018, intre orele 12,00 – 14,00, a avut loc la sediul de implementare din strada Ion Ghica nr. 13, sector 3, Bucuresti sedinta privind pregatirea implementarii activitatii A3. Formare Antreprenoriala a proiectului: “Antreprenori SMART – Tineri Responsabili, Ambitiosi, Motivati, de Succes”, 104098/POCU/82/3/7.
[/read]
Start Implementare
3 ianuarie 2018
[read more=”Citeste mai mult” less=”Inchide”]
“Antreprenori SMART – Tineri Responsabili, Ambitiosi, Motivati, de Succes”, Cod SMIS: 104098. In data de 03.01.2018 a început implementarea proiectului Antreprenori SMART: “Antreprenori SMART – Tineri Responsabili, Ambitiosi, Motivati, de Succes”, Cod SMIS: 104098.
Incepand cu data de 03 ianuarie 2018 Asociatia ”Societatea Nationala Spiru Haret pentru Educatie, Stiinta si Cultura” implementeaza proiectul Antreprenori SMART – Tineri, Responsabili, Ambitioși, Motivati, de Succes – cod SMIS: 104098.
Proiectul este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capital Uman, Axa prioritară 3: Locuri de muncă pentru toți, Cod apel: POCU/82/3/7, Operatiunea: Cresterea ocuparii prin sustinerea intreprinderilor cu profil non-agricol din zona urbana.
Valoarea totala aprobata a proiectului este de 12.442.457,40 lei, echivalenta cu 100% din valoarea totală eligibilă aprobata.
[/read]